Beställnings- och leveransvillkor

Priser och betalningssätt

Priserna är grossistpriser, fritt fabrik Lahti och gäller tills vidare enligt avtal (FCA LAHTI) med reservation för prisändringar

Priserna på näthandel är exklusive moms.

Fraktavgifter:

  • Beställningar/order under 150 € netto, tillägg för hantering 15 € (exklusive moms)
  • Långgods debiteras 16,50 €/bunt, engångspall debiteras 6-10 € /st beroende på engångspall, pallkrage 11-12 € / st beroende på krage. (exklusive moms)
  • Ställning för mellanläggsskivor deponeras 750 € / st.
  • Mellanläggsskivor debiteras 25,00 € / st.
  • Transportbur för aluminiumprofiler deponeras 250 € / st. Deponin återfås när transportburen returneras. Returfrakten står alltid kunden för.

Vi följer näthandels bestämmelser enligt gällande avtal.

Gällande moms tillkommer på fakturan. (Finland)

Hand havande av order, fraktbestämmelser och fraktsätt

Försäljningsavdelningen försöker att upprätthålla marknadsmässiga priser samt kontaktar kunden gällande mer specifika leveranser. Leveransvillkor enligt FCA LAHTI.

Vi levererar varor enligt överenskomna transporter eller via t.ex. Post/DHL/Fjärrgods o.s.v.

Fraktkostnader tillkommer på ordern eller på kunds gällande fraktavtal.

Returer

Handeln vänder sig i första hand till företagskunder. Överenskommelse skapas när ordern registreras i vårt system.

Systemet skickar en orderbekräftelse om kunden har fyllt i en giltig e-postadress.

Reklamationsärenden hanteras alltid av säljaren separat.

Reklamationer och returer

Vid eventuell reklamation eller returbehov, kontakta vår kundtjänst på info@tmt.fi som ger returinstruktioner. Produkter som ska returneras ska alltid vara i originalförpackning och i säljbart skick.

Företagskunder: En produkt som är i enlighet med beställningen och utan defekter kan inte returneras utan separat avtal med säljaren. En kopia av säljarens referens ska medfölja returen. Säljaren har rätt att minska hanteringskostnaderna med 20 %, dock minst 60 Euro (moms 0 %). Köparen står alltid för de fraktkostnader som returen medför. Ångerrätten gäller endast våra standardprodukter i produktion. Ångerrätten gäller inte produkter som har en begränsad försäljningstid eller som vi normalt inte har i lager. Vi löser inte ut postförskott och postförskottsförsändelser.

Leveransvillkor och betalningsvillkor

Leveranstiden hänger ihop med tillgången på artiklar. Systemet informerar om leveranstid på vald artikel. Försäljningsavdelningen behandlar ordern samt skickar en orderbekräftelse, där det framgår frakt/betalningsvillkor.

Det är kundens skyldighet att informera om leveranstiden avviker från den önskvärda.

Betalningsförmedlare

Betalningsförmedlingstjänsten utförs och som leverantör står Paytrail Oyj(2122839-7) i samarbete med banker och kreditinstitut. Betalningar med Visa Electron eller MasterCard-kort syns Paytrail Oyj som mottagare i korträkningen och även förmedlar betalningen till köpmannen. Paytrail Oyj har verksamhetstillstånd för betalningsinstitut beviljat av Finansinspektionen. Vid klagomål ber vi er i första hand vara i kontakt med nätbutiken.

Paytrail Oyj
FO-nummer: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7 40100 Jyväskylä
paytrail.com/kuluttaja/information-om-betalning

Kundinformationssystem

Kunden har möjlighet att registrera/avregistrera sig på TMT.Malinen Oy – Näthandelssystem.

All nödvändig data sparas i systemet så som t.ex. faktureringsadress- beställnings-Kontakt-leveransinformation.

TMT. Malinen delar inte ut information till utomstående.

När kunden registrerat sig tillåter vederbörande att nyhetsinformation från TMT skickas till uppgiven e-postadress.

När registrering sker så gäller det att ange ett säkert lösenord. TMT Malinen OY ansvarar inte för slarvigt/oförsiktigt hand havande av lösenord gentemot kund.